خوش آمدید
لطفا تا بارگزاری کامل سایت  سایت تخصصی معماری کمی صبر کنید

موضوعات
معماری ایران
خانه های تاریخی کاشان

نویسندگان

پیوند های روزانه

امکانات

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 40
بازدید کل : 103798
تعداد مطالب : 98
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما

دانلود کتاب امنیت گوگل
ارسال شده در پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:دانلود کتاب امنیت گوگل, ، توسط فرشاد وطن دوست ، با موضوع <-CategoryName-> ,

 

دانلود کتاب امنیت گوگل

دانلود در ادامه مطلب

کتاب امنیت گوگل

 


ویلایی با معماری بسیار زیبا - عکس های بسیار جالب معماری
ارسال شده در پنج شنبه 12 بهمن 1391برچسب:, ، توسط فرشاد وطن دوست ، با موضوع <-CategoryName-> ,

عکس ویلایی با معماری بسیار زیبا گالری عکس هنر معماری

 

 

عکس ویلایی با معماری بسیار زیبا گالری عکس هنر معماری

 

عکس ویلایی با معماری بسیار زیبا گالری عکس هنر معماری

 

 


معماری مدرن
ارسال شده در جمعه 6 بهمن 1391برچسب:معماری مدرن, ، توسط فرشاد وطن دوست ، با موضوع <-CategoryName-> ,

 تأمین سکونتگاه جدید برای بشر، چیزی فراتر از برپایی خانه‌های مدرن است. انسان تنها در خانه‌اش «سکنی نمی گزیند»؛ او در کنار همشهری‌هایش در مؤسسات عمومی و فضاهای شهری نیز زندگی می‌کند. از این رو برای تجربه تعلق و مشارکت، شناسایی وسیع و گسترده امری ضروری است. هدف از این شناسایی ویژگی مکان است، که با ساختارهای طبیعی و همچنین مصنوعی تعیین می‌شود. بنابراین هدف غایی معماری، خلق و محافظت از مکان است.


معماری نئوکلاسیک
ارسال شده در جمعه 6 بهمن 1391برچسب:معماری نئوکلاسیک, ، توسط فرشاد وطن دوست ، با موضوع <-CategoryName-> ,

 فلسفه و تمدن کلاسیک یونان و روم باستان شالوده فکری و اجتماعی تمدن مغرب زمین را تشکیل می دهد و طی دوهزار سال گذشته همواره فلسفه کلاسیک در بینش ذهنی و کالبد فیزیکی تمدن غرب مشهود بوده است. معماری غرب نیز از این امر مستثنا نبوده و معماری کلاسیک پیوسته در کلیه تاریخ مغرب زمین مطرح بوده است.

کلاسیک که در پی بیش از نیم قرن تفوق معماری مدرن از اوایل اخیر مورد بی توجهی نسبی قرار گرفته بود ، بتدریج بعد از انتقاداتی که به سبک مدرن شد ، خصوصا بعد از نمایشگاهی در لندن به نام نابودی خانه های حومه شهر در سال ۱۹۷۵ ، مجددا به صورت یک سبک مهم که می تواند پاسخگوی نیازهای جامعه امروزی باشد مطرح شد . 
معماران نئو کلاسیک همچون معماران پست مدرن توجه به گذشته دارند ولی یک اختلاف عمده بین این دو دیدگاه نسبت به تاریخ وجود دارد . معماری پست مدرن در پی هویت انسان است و تاریخ هر قوم و ملتی از نظر آنها عنوان بخشی از هویت آن ملت تلقی می شود . لذا آنها تاریخ فرهنگی و کالبدی و همچنین دستور زبان معماری هر قومی را در معماری خود در هر منطقه نمایش می دهند . منتها این نمایش به صورت تقلید از موارد فوق نیست ، بلکه آنچه که به هویت یک ملت مربوط است در ساختمانهای آنها به روز در می آید و بر اساس شرایط زمانی و مکانی بصورت جدید و امروزی شده ظاهر می شود . لذا معماران پست مدرن در تغییر دادن تناسبات ، رنگ ها و عملکردهای نمادهای تاریخی به خود تردید راه نمی دهند . 

 


نگاهی به وضیعت معماری معاصر
ارسال شده در جمعه 6 بهمن 1391برچسب:نگاهی به وضیعت معماری معاصر, ، توسط فرشاد وطن دوست ، با موضوع <-CategoryName-> ,

 عوامل گوناگونی بر روند پیشرفت جوامع بشری موثرند که از آن جمله می‌توان به عواملی نظیر: اقتصاد، جامعه شناسی، سیاست، پیشرفت‌های علمی، فلسفه و... اشاره کرد که همگی این عوامل بر دگرگونی‌های هنر و معماری نیز بسیار موثرند؛ این تحولات در معماری، آنگونه که چارلز جنکز (منتقد شهیر معاصر)، از آن یاد می کند با دوره مدرن آغاز می شود و سپس با دو دوره پست مدرن و لیت مدرن پی گرفته می شود.

مدرنیسم در معماری، پس از انقلاب صنعتی و از حدود سال 1920 م آغاز می شود؛ به‌لحاظ شناخت‌شناسانه معماران مدرن به یک سبک جهانی و شاید بتوان گفت به نوعی بی سبکی معتقد بودند. در معماری مدرن فرم، ناشی از «عملکرد» است. ساختمان حاصل از سبک در معماری مدرن دارای صراحت بیان است، فرم انتزاعی و دارای خلوص و سادگی است. از آنجا که معماری مدرن نفی کننده تاریخ است، لذا ضد هر گونه تزئینات، تمثیل و استعاره‌ای است که رجعتی به تاریخ قلمداد شود. در حقیقت معماری مدرن بر اساس اصالت برنامه شکل می گیرد و در آن عملکرد، نقش مهمی را ایفا می‌کند؛ بدین معنی که سازماندهی فضایی پروژه تحت تاثیر مستقیم اقتصاد قرار دارد و پروژه بر مبنای اقتصادی ترین وضیعت عناصر برنامه به وجود می آید و فرم، صورت اقتصادی طرح است! فرم، عنصری جبری است که ناشی از عملکرد و برنامه است و زیبایی‌شناسی آن زیبایی ماشینی و منتج از فناوری است.


معماری ایران
ارسال شده در جمعه 6 بهمن 1391برچسب:معماری ایران, ، توسط فرشاد وطن دوست ، با موضوع <-CategoryName-> ,

 معماری ایران ، شناسنامه معتبر مردم در این سرزمین از دورترین ازمنه قدیم است . طبیعت اقلیمی ایران در این زمینه تأثیرگذار فرهنگهائی که با فاتحین و مغلوبین به این خطه راه گشودند ، در این معماری به بارزترین اشکال خود جلوه کرده است . آداب و رسوم ، مراسم مذهبی ، روحیه ، اخلاقیات ، اندیشه و عقیده نسلها در معماری ایران انعکاس واضحی دارد . نه تنها در بناهای عظیم ، در ابنیه آثار کوچک هم این انعکاس را می توانیم دریابیم . آتشکده و دهکده های شاهی که در گذشته در سراسر این خطه جابجا روئیده بود و اینک به جا مانده است ، باری از فرهنگ معماری ایران باستان را در خویش نهفته اند .


معماری سهل و ممتنع
ارسال شده در جمعه 6 بهمن 1391برچسب:معماری سهل و ممتنع, ، توسط فرشاد وطن دوست ، با موضوع <-CategoryName-> ,

به گفته شاگردان استاد لرزاده، چنانچه کارهای معماری وی را در یک منظر کلی بررسی کنیم، بزرگ‌ترین ویژگی‌ شان سهل و ممتنع بودن آنهاست. هیچیک از آثار استاد؛ شگفتی آفرین نیست و هیچ انگشتی از مشاهده آثار ایشان به دندان گزیده نمی‌شود، بلکه به آرامی آنچنان با جان آدمی عجین است و به دل می‌نشیند که اصلا دیده نمی‌شود؛ اما با مخاطبان، بده‌بستان دارد.

در واقع این بزرگ‌ترین و معمول‌ترین شیوه کار اوست که آثارش با انسان صمیمی است و نگاهی از بالا، تحقیرآمیز و از سر لطف به آدمی نمی‌کند؛ آنگونه که این روزها و در این ایام به غایت شیوع یافته است. آثار استاد لرزاده با مخاطب خودمانی است، بی‌آنکه در این رهگذر باجی به مخاطب دهد و عوام‌فریبی کند. این ویژگی، تنها با ارتباط با کلیت آثارش و توجه و تحلیل رخ می‌نمایاند وگرنه، آنقدر صمیمیت در آنها وجود دارد که اصلا دیده نشود. استاد تقریبا بر همه عوامل معماری ایران مسلط است. 


نگاهی گذرا به دهکده المپیک بازی های آسیایی گوانگجو در چین
ارسال شده در جمعه 6 بهمن 1391برچسب:نگاهی گذرا به دهکده المپیک بازی های آسیایی گوانگجو در چین , ، توسط فرشاد وطن دوست ، با موضوع <-CategoryName-> ,

 

مجموعه اختصاصی ورزش های ژیمناستیک، بیلیارد، اسکواش، تنیس روی میز و وزنه برداری

 

سالن دوچرخه سواری

 

سالن بسکتبال

 

مرکز تنیس

 

 

مجموعه شنا و ورزش های آبی

 

برگرفته از  http://iwan.mihanblog.com/


جهان و تلاش مصرانه برای خلق معماری پایدار
ارسال شده در جمعه 6 بهمن 1391برچسب:جهان و تلاش مصرانه برای خلق معماری پایدار, ، توسط فرشاد وطن دوست ، با موضوع <-CategoryName-> ,

 معماری، زیبایی را از طریق استفاده از عقاید منطقی و از دل آنها به دست آورده است و بازی میان دانش و بصیرت، منطق و معنویت (عقل و احساس) و بین معیارهای قابل اندازه‌گیری و غیر قابل اندازه‌گیری است. 

ریچارد راجرز



معماری به سبب نیاز بشر به سرپناه پدید‌ آمد و به زودی تبدیل به بیان و تعبیری اساسی از مهارت‌های فنی و تکنولوژیک و موضوعات معنوی و اجتماعی شد. تاریخ معماری سند و مدرکی دال بر قوه ابتکار و نبوغ بشری و درک و احساس او از هارمونی و ارزش‌های دیگر و یک انعکاس عمیق از موضوعات پیچیده افراد و اجتماعات است. 

معماری، زیبایی را از طریق استفاده از عقاید منطقی و از دل آنها به دست آورده است و بازی میان دانش و بصیرت، منطق و معنویت (عقل و احساس) و بین معیارهای قابل اندازه‌گیری و غیر قابل اندازه‌گیری است. در معماری عملکرد اهمیت زیادی دارد ولی ضرورت نظم زیباشناختی هم از آن کمتر نیست. بنای پارتنون و یا بنای تمپیتو به وسیله برامانته و یا بنای سالک سنتر به وسیله لویی کان، همگی از خلال عقل و منطق به تعالی رسیده‌اند. 

امروزه پیچیدگی زیاد موضوعات و مسایل بشریت باعث تهی و برهنه شدن معماری شده است. سازندگان ساختمان‌ها تقریبا فقط به دنبال سود بیشتر هستند. میزان سوددهی آنها، فرم، کیفیت و نحوه اجرا و ایفای نقشی که این ساختمان‌ها دارند را تعیین می‌نماید. هر گونه سرمایه‌گذاری مستقیما به سوددهی کوتاه مدت مربوط نمی‌شود بلکه افراد توسعه‌دهنده سرمایه‌گذاری بلند مدت و اصلی را مشخص می‌نمایند که این کار باعث کم‌رقابتی شرکت و در نتیجه باعث افزایش نمایش مالی و در نهایت خرید و فروش می‌شود. مسیر اصلی علم اقتصاد که هدف آن به طور ناگهانی توسط تانچیرات موسس شرکت لرد هانسون بیان شد عبارت بود از «امروز به دست آوردن پول فردا» که مردم را به سرمایه‌گذاری در تکنولوژی محیط زیست که پول آن تنها در دوره طولانی ؟؟ تشویق نمی‌کند. این استراتژی که باعث بدتر شدن وضعیت آینده می‌شود، ضد تفکر پایدار است و بر ملاحظات زیباشناختی که منشا یک معماری خوب است، به طور کامل غلبه می‌کند و در نتیجه هیچ انگیزه‌ای برای یک چنین رفتارهای مردمی باقی نمی‌ماند. 


چگونه به موضوع نما در معماری بیندیشیم؟
ارسال شده در جمعه 6 بهمن 1391برچسب:چگونه به موضوع نما در معماری بیندیشیم؟, ، توسط فرشاد وطن دوست ، با موضوع <-CategoryName-> ,

 نما در لغت‌نامه دهخدا به معنای صورت ظاهری هر چیزی، آنچه که در معرض دید و برابر چشم است، آنچه از بیرون سوی دیده می‌شود، منظره خارجی بنا و عمارت، قسمت خارجی ساختمان و نماسازی، فن روسازی ساختمان و ساختن نمای عمارت است.

 

در سال‌های اخیر پس از مطرح شدن دوباره اهمیت فضاهای عمومی و ارزش زندگی شهری، نما اهمیت دوباره‌ای یافته است. نما در عمل درون ساختمان را از بیرون و فضای خصوصی را از فضای عمومی جدا می‌کند. نما حاکی از موقعیت فرهنگی سازندگان ساختمان است و نشانگر میزان نظم، طرح ساختمان، امکانات و ذوق تزیین و خانه‌آرایی طراح و مالک است. یک نما به مثابه معرفی وضعیت ساکنان ساختمان در بین عموم است. نما در واقع صورت ساختمان و بهترین حالتی است که فرد طراح یا مالک از خود در برابر بیرون دارد. نماهای داخل ساختمان بیشتر جنبه خصوصی دارند، لیکن نماهایی که به سمت کوچه و بافت شهر باز می‌شوند،‌جنبه عمومی‌تر دارند.

نما در معماری

 

بنابراین وجوه پشت و جلوی ساختمان از یک طرف دارای نمود اجتماعی و از طرف دیگر نمود مشخص ساکنان خود است بنابراین نمای هر ساختمان باید هم با فضای عمومی بستگی داشته باشد و هم بتواند حجم داخلی ساختمان را بیان نماید.

 

نمای هر ساختمان موثر در مجموعه شهری است که در آن حضور دارد واین تاثیر را در بدنه خیابان یا میدان‌ها که در آن قرار گرفته است می‌گذارد. اگر به نمای ساختمان واحدی، بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان‌ها فکر شود، همگونی نمای شهری در کلیت از بین می‌رود.

 

تناقض بین جنبه شهری و بیان فردی ما در صورتی می‌تواند از بین رود که ساختمان جزیی از شهر که در نظر گرفته شود و ارتباطات آن با محیط اطراف چند جانبه باشد. نمای رو به کوچه و خیابان باید تابع عوامل همبستگی بین نماهای اطراف باشد. اما در عین حال براساس ترکیبی از اجزا مختلف بر حسب عملکرد، ابعاد و مصالحشان شخصیت خاص خود را دارد.

 

نما در واقع یک سطح صاف و تخت نیست بلکه آن سطح انتقالی بین فضای داخل و خارج است که با عقب نشستگی و پیش آمدگی، تراس و غیره با فضای داخل مسکن ارتباط پیدا می‌کند.

 


صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 10 صفحه بعد
مطالب گذشته

·

این وب سایت به فروش میرسد ارسال در : 1393/07/23 08:20

·

رنگ در معماري داخلي ارسال در : 1392/6/10 22:26

·

خبر مهم ارسال در : 1398/6/10 22:14

·

دانلود پلان ویلایی دوبلکس ارسال در : 1392/1/8 20:0

·

معماري چيست....؟؟؟؟؟معمار كيست......؟؟؟؟؟ ارسال در : 1392/1/8 9:40

·

معمار کیست ؟ ارسال در : 1392/1/8 9:36

·

آیا می دانید پادشاه معماری دنیا کیست؟ ارسال در : 1392/1/8 9:33

·

20 شرط یک معمار خوب ارسال در : 1392/1/5 11:38

·

معماری چیست ارسال در : 1392/1/4 15:39

·

یک پیشنهاد ارسال در : 1392/1/1 21:13

·

معماری SQL Server ارسال در : 1391/12/29 22:3

·

اصول جذب مشتری در وب ارسال در : 1391/12/29 14:29

·

دانلود کتاب pdf ارسال در : 1391/12/24 6:29

·

معماری !؟ ارسال در : 1391/12/24 6:18

·

نگاهی فرهنگی به معماری معاصر ایران ارسال در : 1391/12/24 6:12

·

پیش درآمدی بر هزاره سوم ارسال در : 1391/12/24 6:9

·

نوگرایی معماری معاصر ایران از نظر وحید قبادیان ارسال در : 1391/12/24 6:4

·

رویکردی به هویت معماری معاصر ایران ارسال در : 1391/12/24 5:59

·

مبانی نظری تاریخ نگاری انتقادی معماری معاصر ایران ارسال در : 1391/12/24 5:53

·

آموزش معماری ارسال در : 1391/12/24 5:32

پروفایل مدیر

به سایت معماری روز خوش آمدید،امیدوارم لحظات خوبی را در این سایت سپری کنید. برای استفاده از تمامی امکانات در این سایت عضو شوید در صورت تمایل برای نویسندگی در وبلاگ میتوانید در خواست خود را از طریق نظرات برای ما ارسال کنید تا شما هم به لیست نویسندگان معماری روز ملحق شوید ایمیل سایت جهت ارتباط Memarierooz@gmail.com

آرشیو مطالب

لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری روز و آدرس memarierooz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






طراح قالب
طراح قالب ملودیوس



کلیه حقوق این سایت محفوظ و متعلق به فانی پولی بوده و استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
قدرت گرفته از : بلاگفا | ترجمه به بلاگفا توسط : ملودیوس.
قالب سازگار با تمامی مرورگرهای موجود.